onsdag 6. mai 2015

En overflod av Katheriner

av John Green
Gyldendal 2015
Bokmål

Hovedinnhold: Colin Singleton er et vidunderbarn som nettopp har blitt dumpet av kjæresten, den nittende Kathrine. For å komme bort litt reiser han og bestevennen Hassan på biltur. De ender etter hvert opp på landet i Tennessee, der de får tilbud om en jobb. I tillegg jobber Colin med et teorem, en matematisk formel som skal kunne forutsi lengden på et forhold og hvem som vil dumpe hvem.

Språk: Godt
Genre: Drama
Emne: Selvutvikling, kjærlighet.

Vurdering: Jeg syntes denne var litt spesiell. Den er skrevet godt, og boken flyter, og jeg er nysgjerrig på om han faktisk vil klare å lage et fungerende teorem. Når det er sagt synes jeg en god del av handlingen var forutsigbar, og foruten et par finurlige, språklige vendinger, er ikke dette noe som imponerer.

Jeg er også i tvil om hvem den skal anbefales til, men regner med John Green leserne vil plukke denne opp, men jeg føler ikke dette er boken jeg vil bruke til å introdusere noen til forfatteren.
Andre lesere vil nok være ungdom som leter etter sin plass i livet og/eller føler seg litt utenfor.

Boken passer for ungdom fra ca. 15 år, men trenger en moden leser.

Anmelder er Beate Bjørklund, Søgne bibliotek

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.